Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
wel ik ben nog NOOIT werkloos geweest, werk meestal 70u per week en doe dan nog een paar 'bij-jobs' en ja ik verdien daardoor meer dan 3000euro per maand. En ik vind dat ik dat recht heb om te doen, en ik vind dat vakbonden moeten stoppen met werken te demoniseren, stoppen met mensen die werken en geld te verdienen te belasten, stoppen met mensen die het systeem rechthouden te culpabiliseren.
|
ik vind dat de sociale vangnetten er moeten zijn maar je zou er niet in mogen blijven kunnen hangen.
laat ons eerlijk zijn, het sociale vangnet dient voor mensen die een hele tijd hebben gewerkt en die dan ineens door omstandigheden hun werk verliezen en dan toch de rekeningen moeten kunnen betalen.
met moet een paar zaken doen.
het minimum loon voor een full time job moet stuk hoger zijn dan een uitkering kwestie om werken te belonen.
de uitkeringen moeten worden berekend op de prestaties die men in zijn leven al heeft gedaan maar het is zeker niet de bedoeling dat als je 20 jaar gewerkt hebt je 20 jaar van uitkeringen kunt genieten.
maar in eerste instantie heb je wel recht op een hoge uitkering die snel naar beneden gaat
verder moet men arbeid veel minder belasten en kortom alle werknemers zouden meer netto loon moeten krijgen als nu het geval is, dit zou de economie een boost geven.
overheid moet zorgen dat mensen nog sneller terug aan een nieuwe job kunnen geraken