Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2012, 11:21   #554
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gewoon ter verduidelijking:

vindt u élk streven van om het even welke 'natie' naar haar onafhankelijkheid een grap en iets om mee te lachen, of is het enkel en alléén het streven van de Vlamingen dat u niet au sérieux kan/mag/wil nemen?

Welke criteria hanteert u bij het onderbrengen van een streven naar onafhankelijkheid door/van een volk/natie in de categorieën 'belachelijk' respectievelijk 'respectabel' of misschien zelfs 'lovenswaardig'?
Ik heb het hier over het land dat ik het best ken aangezien ik er woon, België. En ja, ik vind dat het Vlaams-Nationalisme een grap dat niet au sérieux te nemen, net als de meeste Franstaligen die nog steeds Vlaanderen bezoeken zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hen denken. Zouden de Franstaligen uw Vlaams-Nationalisme au sérieux nemen, zouden ze nooit meer naar Vlaanderen gaan, geloof me vrij.

Wat ik belachelijk met uw grap vind, is dat de Vlamingen in kwestie niet willen begrijpen dat ze totaal in de leegte spreken. Al jaren spreekt men over de splitsing van België en feit is te vaststellen dat we nog steeds officieel in België wonen. OK, Vlamingen en Franstaligen leven in twee totale anderen werelden maar het is ook zo bijvoorbeeld in Zwitserland. En objectief gezien, zie ik niet hoe België zou kunnen splitsen. Dit land is zo moeilijk dat de splitsing me onmogelijk blijkt. We zijn dus "gedwongen" in hetzelfde land te blijven wonen en het is zeer goed zo. Leve België!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden