Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1
Maar, boeken zijn een prima hulpmiddel en eens men bezig is kan men het vaak met enkel boeken redden. Maar in het middelbaar gaat het niet. Er komt daar meer aan pas dan enkel het vak overbrengen, he. Motiveren, enthousiasme opwekken, begeleiden, problemen opsporen en wegwerken, ... . Leren leren, kortom. Nadien kan men het zelf (het is dat ik in't hoger ooit naar de les ging), maar dat eerste is onontbeerlijk.
|
In het middelbaar lette ik nooit op. Net omdat ik niet gemotiveerd was. Allemaal abstract gedoe over wetten van Newton, Pythagoras enz. Zelfs op de hogeschool of unief gaat dit verder. Hemoglobine zorgt voor zuurstofbinding blablabla. Ze zouden mij beter een microscoop onder de neus duwen zodat ik zelf eens hemoglobine en zuurstofdeeltjes in actie kan zien. Zoiets zal mij meer bijblijven dan steeds maar theorie te verorberen. Jeugd wilt zelf ontdekken.