Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2012, 09:08   #3
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb de vakbond niet gezien of gehoord toen 1 van mijn collega's erin geluisd werd door de werkgever die mensen wou ontslaan zonder kosten.

De 5 mensen van op de werkvloer werden in de bureau van de baas geroepen, 10 minuten bewieroking van de baas, fantastisch gewerkt, dik in orde etc etc (wat niet rijmde met de zeer lage werkdruk van de laatste 2 maanden toen), en neem maar iets om te drinken. Wijzende naar een rolkarretje met daarop blikken frisdrank, en 2 blikjes jupiler. 1 van de collega's nam een jupi, en mocht effe langer in de bureau blijven. Dwingende reden, geen ontslagvergoeding, geen opzegtermijn, geen werkloosheidsuitkering. 't Stond duidelijk in't contract, geen alcohol tijdens de werkuren.

2 weken later kreeg ik mijn 3 maand op mijn rekening, en mocht fluiten naar mijn 300 overuren. Nog een half jaar later bestond de firma niet meer.
Denkt ge echt dat de vakbond u in deze situatie had kunnen helpen? Als dat bedrijf op het randje van failliet staat, kan vakbond enkel sneller failliet laten gaan.
Effect is offline   Met citaat antwoorden