Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spook
Ik hoop hiermee alle informatie wat betreft dienstenchequeondernemingen te bekomen. Hoeveel kost de opstart voor zo'n bedrijf? Wat is de winst van een dienstenchequebedrijf (met alle sociale kosten en andere kosten zoals verzekeringspolissen inbegrepen)? Hoeveel werknemers/huishoudhulpen heb je nodig om jezelf een aanneembaar loon te kunnen uitkeren? ...
Door de gewijzigde wetgeving is het niet meer gemakkelijk om een dienstenchequebedrijf te starten. Ook hoor je hier en daar dat dienstenchequebedrijven over te nemen staan. Toch geloof ik in een toekomst voor dit soort onderneming als je een degelijke organisatie en een supergoeie dienstverlening kan bieden.
Wat denken jullie?
Ook andere randinformatie over dienstencheques is welkom.
|
Totaal niks aan te verdienen. In het beste geval een break even.
Ik ken meerdere personen die zulke bedrijven hebben gehad met soms meer dan 300 werknemers...en nog steeds niks aan verdienen.
Rommel...hoogstens goed als overname als je honderden werknemers hebt en nog een overnemer kunt vinden..hele grote bedrijven stappen er ook vanaf.
Opdoeken dat idee.
Het enige bruikbare is dat je dit dienstencheque bedrijf koppelt aan iets geheel anders, dus 2 bedrijven onder 1 nr. Op die manier denken de "klanten van bedrijf B dat de omzet van bedrijf A ook de omzet van bedrijf B is en kan je dat gebruiken als refentietool. (wat geheel gelogen is maar soit dat weten zij niet)
Je kan dus de "illusie" creeren een heel groot bedrijf te runnen met heel veel mensen uiteindelijk waardoor je toegang krijgt tot hele grote aanbestedingen en dergelijke.
Zie je wat ik bedoel?