Voil�*:
Citaat:
Michel Lelièvre (11 mei 1971) is een Belgisch crimineel die lid was van de bende van Marc Dutroux.
Als afhankelijke drugsverslaafde werd Lelièvre beschouwd als een marionet van Dutroux. Hij speelde een actieve rol in de ontvoering van vier meisjes en deed in drugshandel. Lelièvre heeft reeds een bekentenis afgelegd op alle punten waarvan hij beschuldigd wordt.
Michel Lelièvre werd in juni 2004 tot 25 jaar gevangenisstraf veroordeeld. In oktober 2005 heeft hij zijn voorwaardelijke vrijlating aangevraagd, nadat hij een derde van zijn straf heeft uitgezeten. Dit verzoek werd afgewezen, omdat hij nog altijd geen schadevergoeding had betaald aan zijn slachtoffers. Zelf kreeg hij in 2007 door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens een schadevergoeding van 6.000 euro toegewezen omdat hij tot aan zijn proces te lang - acht jaar - in voorarrest had gezeten.[1]
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Leli%C3%A8vre
Michèle Martin heeft OOK geen schadevergoeding betaald aan de slachtoffers! en zij heeft ACTIEF die twee kinderen laten verhongeren.
op de video die in een of andere krant staat, met beelden van het proces zie ik toch een GLIMLACH om haar mond hoor! die heeft helemaal geen spijt!
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-Martin.dhtml
Met het karakter van haar autoritaire moeder zou ik bijna beginnen denken dat zijzelf Dutroux had kunnen aansteken ipv andersom.
Citaat:
Michelle Martins leven was erg getekend door het overlijden van haar vader, die om het leven kwam bij een verkeersongeval. Ze was toen zes jaar oud en zat bij hem in de wagen. De moeder van Martin kon het verlies niet aan en belandde in een depressie. Tegenover haar dochter werd ze heel autoritair. Ze verstikte het meisje volledig
|
Citaat:
Volgens kennissen week Michelle Martin algauw niet meer van Dutroux' zijde, terwijl ze wist dat hij al getrouwd was. In 1983 gaat ze met hem samenwonen. Het jaar daarop wordt hun eerste kind geboren. Martin en Dutroux zullen er nog twee krijgen, in 1993 en 1995. Volgens Martin wordt Dutroux almaar gewelddadiger en is ze genoodzaakt om hem in alles slaafs te volgen. In 1985 werkt ze actief mee wanneer hij verschillende minderjarige meisjes ontvoert en verkracht. Dat levert haar vijf jaar celstraf op waarvan ze er twee moet uitzitten.
Hoewel ze zich vaak beklaagde over zijn gewelddadig, buitensporig en onvoorspelbaar karakter, kon ze het niet over haar hart krijgen om hem te verlaten. In de gevangenis trouwde ze zelfs met hem. Dat was in het jaar 1988. "Als ik hem had verlaten, zou hij me weer opzoeken. En trouwens, hij is de vader van mijn kind", schreef Martin ooit in een brief aan haar moeder.
"Dutroux, die duivel"
Dutroux komt na de veroordeling tot 13,5 jaar cel die hij voor de verkrachtingen opliep, in april 1992 vervroegd vrij. Martin beschrijft haar man op dat ogenblik als nog harder en brutaler. Volgens Martin begint hij in 1994 opnieuw over ontvoeringen te praten. Julie en Mélissa verdwijnen op 24 juni 1995. "Ik heb niet de reflex gehad om de meisjes te redden", gaf ze toe. "Ik was verplicht om mijn mond te houden. Er was altijd Dutroux, die duivel, met zijn doodsbedreigingen, zijn wreedheid en zijn wapen."
Na hun arrestatie in 1996, gebruikte Michelle Martin haar kinderen eveneens als "dekking". "Ik schaam me. Ik voel me schuldig over de overleden meisjes. Maar ik werd lichamelijk en geestelijk gemarteld door Dutroux. Ik wilde mijn kinderen niet verliezen. Zij waren en blijven de enige reden van mijn bestaan", merkte ze destijds op.
|