Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2012, 14:04   #13
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan je facturen idd verkopen. Maar doorgaans verkoop je meteen ook uw "winstmarge".
En naar uw klanten toe is dat niet zo meteen een leuke formaliteit.
Ok, de bank toucheert hier een vrij mooi winstgedeelte en de concurrentie is bikkelhard, maar dan moet je je winstmarge wat optrekken, of zien te besparen op andere posten (als dat nog mogelijk is).

Citaat:
Nee we moeten wel soepel blijven...immers iedereen kan eens wat uitstel nodig hebben en toch een goede klant van u blijven. Maar uiteraard het mag niet uit de hand lopen.
Zo is dat. Ik heb ook al eens uitstel van betaling gekregen bij leveranciers, omdat mijn klanten te laat hun facturen betaalden.
Als hierbij de communicatie naar beide partijen niet verwaarloosd wordt, komt dat meestal binnen de 4-5 maanden goed.

Btw, het kmo-bedrijf waarvoor ik dikwijls in onderaanneming werk, heeft steeds voor tussen de 50-100.000 euro openstaande facturen liggen.
Dan moet je verdomd goed draaien, wil je er zelf niet aan ten onder gaan.
Gelukkig staan wij op de eerste plaats in onze sector, wegens zowat de beste kwaliteit- en dienstverlening in VL, zodoende is er van enige crisis bij ons (nog) geen sprake.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden