Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spook
Ik zeg hier idd geen woord over omdat je zo'n zaken pas kunt opstellen, als je eenmaal over de nodige juiste gegevens en cijfers beschikt. Of moet ik dit uit mijn duim gaan zuigen ofzo?
|
Dit verhaal heeft een theoretische en een praktische kant.
Theoretisch zal een dienstencheque bedrijf zich richten op personeel welke langdurig werkloos zijn en waarvoor je kortingen op de rsz bijdragen voor kan krijgen.
Naar dit model is dienstencheque opgericht!
In de praktijk komen die niet of nauwelijks opdagen. Je moet er op rekenen dat het meestal huismoeders zijn die liever doppen dan werken. En dus enkel met een verplichting van de rva zich komen aanbieden om het liefst van al zo snel mogelijk terug afgedankt te worden. Tussendoor zullen ze zo vaak mogelijk de ziekenkas frequenteren en mag jij als baas "altijd" zorgen voor vervanging. Nu dat kost u dus in minstens 30% van uw personeelsbestand een dubbel van de inkomsten.
Wat ook de praktijk is dat u zich zal moeten richten op personeel welke niet werkloos was, dus van de concurentie of zo moet weglokken en dat kan alleen door een beetje hoger loon en volle pot op rsz bijdragen te betalen. Uw winstmarge is in dit geval zo goed als onbestaande.
Je kan misschien eens beginnen door wat cijfers op te vragen van bestaande bedrijven die al een tijdje hierin bezig zijn.