Discussie: Moslimarrogantie...
Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2012, 20:22   #168
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Je hebt wel arrogante moslims net zoals je ook arrogante niet moslims hebt. Maar dat een mens arrogant is omdat hij ook moslim is dat hem via zijn religie een karaktertrek vormt is pseudo-wetenschap.
Dat sommige moslims kost wat kost een bourka willen laten dragen aan vrouwen en zelfs door te zeggen ik betaal mijn boete dus laat me voor de rest met rust, en dat verbod via de wet is er enkel om mij te pesten gaat voor mij ook te ver. Ik vind een boerka vrouwonvriendelijk want zo goed als geen enkele vrouw vraagt er om. Een boerka draagt bij tot de onveiligheid in de samenleving want wie loopt eronder? Een boerka is associaal want het sluit een mens uit van natuurlijke sociale communicatie die je voert door je lichaamshouding, gezichtstrekken en oogcontact. Een boerka is discriminerend want het laat de ander niet toe om deel te nemen aan je levenswereld. Een boerka is niet modern want het volgt de eigentijdse mode niet (ook gesluirde mode bestaat). Een boerka is onislamistisch want anders zijn de meeste moslims fout desondanks de uitspraken van hun religieuse priesters.
Boerka is uit den boze voor de modale Vlaamse moslima.
Ik was helemaal mee met je betoog en opgetogen, want het is niet vaak dat vanuit islamhoek de radicalen duidelijk en ondubbelzinnig veroordeelt worden. En duidelijk uiteengezet waarom.

Tot aan je laatste zin. Die laatste 5 woorden waren er net te veel aan. Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar één vrouw jubelt om haar boerka; tenzij er iets fysiek of mentaal mee scheelt. Ik kan mij vergissen, maar sta open voor voorbeelden waarin een boerka maatschappelijk de beste kledij is.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden