Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2012, 13:36   #18434
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Wachtlijsten zijn vrijelijk te bekijken per woningtypologie (je moet natuurlijk niet daar gaan staan en zeggen, geef me ne keer al uw wachtlijsten), dat valt onder de openbaarheid van bestuur. Als ze dat niet willen geven kan u dat gerust afdwingen op andere manieren.

Verder heeft uw beheersraad daar juist weer nougatbollen over te zeggen. Dat is Vlaamse Wetgeving, vastgelegd in het kaderbesluit sociale huur. Den tijd dat de beheerraad kon beslissen dat marcelleke nu ja dan nee een huis kreeg is nagenoeg voorbij. De beheersraad zal wel het beleid van het dagelijks bestuur van de sociale huisvestingsmaatschappij moeten bekrachtigen en bij uitzonderlijke situaties (uithuiszettingen, etc. (alhoewel dat dat tegenwoordig niet meer uitzonderlijk is)) beslissingen nemen.

Meer nog, als die huisvestingsmaatschappij het zou doen zoals u het zou willen (prioriteit voor autochtonen bijvoorbeeld) riskeert het zware boetes en in het ergste geval kwijtspelen van de erkenning als sociale huisvestingsmaatschappij.
Dank u voor de info.

Als ik het goed begrijp, moet ik het 'hogerop' gaan zoeken en niet bij die beheersraad. Bij de Vlaamse regering zelve dus.

Ik vraag helemaal niet om prioriteiten voor autochtonen. Ik vraag om evenwicht.

En ik zou kunnen eisen dat er publiekelijk wordt medegedeeld dat een autochtone persoon die in het sociaal huisvestingsbeleid toegang vindt, niet meer moet rekenen op een persoonlijke levenssfeer in overeenkomst met zijn/haar autochtone cultuur. Ik voeg een factor toe. Ik zou het graag bevestigd willen zien.

Ook zou ik meteen het advies willen geven om bij de bouw van nieuwe sociale woningen - daar zij toch voor allochtonen bestemd zijn- meteen de muren een halve meter dik te maken. De ene cultuur is namelijk de andere niet. In sommige culturen gebeurt het denken al sprekende met eindeloze herhalingen. In mijn leefkamer en tuin ontdekt. Het is fascinerend maar het stoort. En de fascinatie is van korte duur. Het is alsof je een hersenspoeling mee maakt. Het is uiteindelijk muziek maar geen Bach, Mozart of zelfs geen Ennio Morricone.

Seffens maakt nog iemand de opmerking dat ik daar niet thuishoor. Indd, ik hoor daar al geruime tijd niet meer thuis.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden