Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2012, 21:32   #164
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat een fantasiewereld K9. Stadsvlucht?? bv. Je hebt geen idee. Er wordt hier de ene building tegen de andere gebouwd. Tussen Sopocachi en de zona sur alleen als zijn er zo'n 200 nieuwe gebouwen in constructie (dikwijls van 10 of meer verdiepingen) allemaal al verkocht en onmiddelijk bewoond zoals gebruikelijk. Vroeger (pak 5 jaren terug) vond ik direct parking in de stad, nu zijn er zoveel wagens bijgekomen dat ik soms moet zoeken naar plaats (niet te vergelijken met België echter). En dan kom jij af met stadsvlucht. Onbegrijpelijk.
Stadsvlucht als in iedereen vlucht naar de stad want daarbuiten is er niks.

gevolg kindjes van 5-6-7 die verkopen de ganse dacht op de straat. Sorry niet echt een teken van een gezonde economie.

DIe gebouwen zijn trouwens veel te duur voor de doorsnee boliviaan die zit in el alto in een crot tussen de criminaliteit .

Santa cruz waar wijken het recht in eigen handen nemen omdat ze zich verlaten voelen door overheid, gevolg politie moet lynchpartijen van inbrekers stoppen.

Vervuiling in la paz zo erg dat longaandoeninge epidemische vormen begint aan te nemen

....

Ja echt het teken van gezonde economie

Citaat:
Nu ja. Volgend jaar is er een censo (volkstelling). Veel harder dan dat kunnen de cijfers niet worden. Heeft u gas aan huis? Heeft u afwatering?... Het is niet moeilijk te voorspellen dat de media de goede zaken zullen omdraaien of verzwijgen en de slechte opblazen. Vóór Morales werd alle gas geexporteerd, nu dient het ook voor plaatselijke ontwikkeling. Een groot deel van El Alto heeft reeds gas aan huis. Mensen kunnen zich nu goedkoop vewarmen als het koud is....Ach ga toch lopen met uwe propagandazever.
Je kraamt onzin uit, niet alle gas ging naar buiten en niet iedereen heeft gas nu, zeker niet in el alto.

De gegoede middeklasse begint dit nu te krijgengehinderd door de hervorming van pensioenen, onderwijs, ...

Jij doet alsof die nieuwe veranderingen allemaal super goed en decenia lang welvaart zullen brengen terwijl je dit helemaal niet weet.

Citaat:
Ik ken hier verschillende ondernemers, buitenlanders en lokalen. Ik vraag hen vaak of de zaken goed gaan de laatste jaren. Allemaal doen ze betere zaken dan daarvoor, midden in een wereldwijde crisis, en allemaal klagen ze over de regering als papegaaien van wat ze op TV horen. Ze denken dat het slecht gaat maar als je hen vraagt naar hun persoonlijke situatie blijken ze het allemaal beter te doen dan vroeger. Dit is anekdotisch natuurlijk, maar kijk er gerust de statistieken van CEPAL op na als je me niet gelooft.
Tja, alle buurlanden doen het beter, sorry de slechte van de klas is niet echt een goed referentie .

En grappig dat JIJ het beter denkt te weten dan de bolivianen zelf.

Citaat:
Ik weet ook niet wat er mis zou zijn met het genereren van een economische ontwikkeling zonder daarbij schulden te creëren (integendeel zelfs). De truc is niet te hard op de gas te duwen en niet te veel op te vallen, want een werkend alternatief kan geboycot worden. (Dat is trouwens de verdienste van Garcia Linera.) (Dus denk maar niet dat een moord op Morales voldoende zou zijn )
De enige die die fantasie heeft ben jij, de doorsnee boliviaan die nadenkt weet dat de macht bij Linera zit .

Citaat:
Het is waar dat Morales sommige beloftes niet heeft ingelost. Verschillenden hadden nog verder willen gaan in de hervormingen en sneller, maar zeker niet terug naar de liberale tijd. Dat zijn er bijzonder weinig die dat willen, de tijd van het MNR en het ADN. Is Morales ook niet 'links' genoeg voor u?
Je zit nog vast in de koude oorlog links rechts maakt weinig uit, bolivie heeft goed bestuur nodig en momenteel gaat het niet goed met bolivie, gelijk welke boliviaan kan je dat vertellen.

Citaat:
De populariteit van de regering ligt nog altijd tegen de 60 %.
Teveel coca bladen gekauwd? Eerder rond de 35-40%, en dan heb je grote groepen indianan die hem d'office steunen gelijk wat hij doet uit principe.

Citaat:
Dat weet de oligarchie en de VS ook. Geen wonder de pogingen tot destabilisatie. De populariteit van het Belgisch staatshoofd? Ach nee die kunnen we niet kiezen; Die komt af en toe eens een papiertje aflezen op TV. Geef me dan liever iemand als Morales die tussen de mensen staat ook al zegt hij af en toe een flater...zoals toen hij afrade om kippen te eten omwille van de hormonen. Met al zijn fouten, maar het is geen verader van 'het volk'. En zo zijn er niet veel.
Ochtekes kom je weer met de stoute VS die geobsedeerd is door een klein onbelangrijk zuid amerikaans land is en weeral een zinloze vergelijking met belgie dat een parlementaire democratie is
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden