Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2012, 01:43   #237
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Het katholiek kerkbezoek is in die provincie nog slechts voorbehouden aan een klein deel vnl oudere mensen, De RKK in Nederland spreekt slechts weinig jongeren aan dit in tegenstelling tot de groeiende protestantse pinkersterbewegingen en New Born Christians. Het Koningshuis Oranje-Nassau is nog steeds dominant protestants, de cultuurbeleving van de Nederlander ook in de katholieke provincies zijn nog steeds bedekt met en dik laagje grijze calvinistische saus. In die zin is Nederland dus wel een protestants land.
Ja! En de Zuidelijke Nederlanden niet! So what?
Ik begrijp dat ge dat stelt vanuit uw visie dat religie de belagrijkste kulturele faktor is. Ik stel echter vast dat de godsdiensten en kerken niet meer regeren in de Westelijke wereld waar we binnen gegaan zijn in het tijdperk van:
http://www.youtube.com/watch?v=GZjelOVCm84
U lijkt mij wel een godsdienstwaanzinnige met uw geobsedeerdheid over dat thema....
(Tussen haakjes: Geïnstitutionaliseerde religies zoals godsdiensten en kerken zijn een ontaarding van de oorspronkelijke religie. Het eerste wat Kristus zou doen als hij terugkomt is al die Kristusbeelden kapotslaan in de Kerken. Idem natuurlijk voor Boedha!)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Een Vlaming houdt van lekker eten en gruwt van karnemelk, kroketten en frikandellen. In die zin hebben ze dus een rijke bourgondische cultuur dat in Nederland vrijwel niet aanwezig is. U kan het nog 100 x ontkennen maar dat is gewoon de realiteit dus ik denk dat je je er nu best bij neerlegt.
Ik zou het niet durven ontkennen!
Maar in het licht van mijn vorige post én om in de kulinaire sfeer te blijven: een larie-en apekool-argument tegen Groot-Nederland. Alsof mensen die in hetzelfde land wonen hetzelfde zouden moeten eten...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 augustus 2012 om 01:46.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden