Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2012, 09:47   #451
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ben meegelopen in '98. Dat volstond. Voor mij geen gay prides meer. Dank u en tot ziens.
Ik heb zelf aan een 10-tal prides meegedaan. Ik denk dat ik meer vergelijkingsmateriaal heb dan u, die één keertje meeliep.

Citaat:
Het is ook helemaal niet waar dat het om een klein percentage gaat, al is het moeilijk om daar een cijfer op te kleven. Bovendien krijgt dat kleine percentage 'center stage'. Zie bijvoorbeeld de parade op de Amsterdamse grachten. De rol van de sponsers - vaak de grote homodiscotheken - is daar overigens niet vreemd aan.
Het is wel degelijk een klein percentage, ook al valt dat kleine percentage meer op dan de "gewone" meerderheid. U weet duidelijk niet waar u over spreekt.

Citaat:
Daarnaast trekt de pride ook andere, marginale types aan - transseksuelen, exhibitionisten, sm- en leerliefhebbers, zelfs pedofielen - die zich mengen als hoorden ze erbij.
Dat is nu juist het leuke van de gay pride. Iedereen kan en mag er aan deelnemen. Wij discrimineren namelijk niet. Waarom zouden we ook?

Citaat:
Alleen al het feit dat je je voortdurend moet verdedigen - "het is een kleine minderheid, meneer" - geeft aan dat de perceptie heel anders is. En nu kun je zeggen dat het "maar" perceptie is, maar zo'n perceptie komt ook niet uit de wolken gevallen. Het is niet zo dat de toeschouwers aan de paddestoelen zitten of zo wanneer ze de gay pride zien passeren.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen de zaken zien zoals ze zijn: een kleine, extravagante minderheid en een grote, "gewone" meerderheid. Ik ben me ervan bewust dat homofoben graag de nadruk willen leggen op die extravagante minderheid en dat ze de "gewone" deelnemers maar al te graag negeren. Waarom u - zelf homoseksueel - aan die verkeerde perceptie toegeeft en ze zelfs nog aanmoedigt, is me een volkomen raadsel. Ik kan het alleen maar aan een soort van misplaatste zelfhaat wijten. Jammer voor u.

Citaat:
Bovendien neemt jouw "overgrote meerderheid" geen afstand van die types. Ze stemt toe en daarmee bevestigt ze: "jullie horen bij ons".
Waarom zoude ze daar afstand van moeten nemen? Die extravagante mensen horen inderdaad ook bij ons. En dat mag geweten zijn. Het is niet omdat u zich in schaamte wil wentelen, dat anderen uw voorbeeld moeten volgen.

Citaat:
De vraag is waarom die lieden juist op die dag per se "flamboyant" willen zijn. Om te provoceren? Om de aanvaardingsdrempel nog wat hoger te leggen?
Omdat het daar de uitgelezen gelegenheid toe is. De gay pride is een feest. Uitbundigheid hoort daar bij.

Citaat:
Ik voel alleszins geen enkele behoefte om mij in een betoging anders te gaan voordoen dan ik in het dagdagelijkse leven ben. Er is ook geen enkele zinnige reden voor. Ik ken een jongen die op de Roze Zaterdag ineens een lading make-up op had. Misschien dat hij dat op fuiven wel eens deed, dat weet ik niet, maar de hamvraag blijft: waarom? Come as you are.
Niemand zegt u dat u met pluimen in uw kont moet rondlopen; niet op de gay pride en niet daarbuiten. Niemand zegt u dat u zich moet schminken wanneer u uitgaat. U heeft de vrijheid daar zelf over te beslissen. Waarom gunt u anderen niet diezelfde vrijheid? Waarom denkt u dat uw houding de enige juiste is? Waar haalt u de pretentie vandaan anderen daarop de be- en veroordelen?

Citaat:
Gesteld dat dat de opzet zou zijn, kan ik alleen maar vaststellen dat die is mislukt. Spreek willekeurig iemand aan op straat en weeg de perceptie van de gay pride af tegen de perceptie van homoseksualiteit. "Geen problemen met homo's, meneer, maar die gay prides, moet dat nu echt?" Tja.
Vreemd... Ik hoor in mijn omgeving zelden of nooit negatieve reacties op de gay pride. Er wordt al eens lacherig gereageerd op de flamboyante types, maar ik heb nog maar zelden mensen geweten die er echt een probleem mee hebben.

Citaat:
Ik pleit nergens voor obscuriteit.
Natuurlijk wel. U wil dat iedereen in de pas loopt die u als de enige aanvaardbare heeft uitgestippeld. U wenst dat homoseksuelen zich gedragen als heteroseksuelen en dat ze vooral hun eigenheid niet aan de buitenwereld tonen.

Citaat:
De gay prides hebben de emancipatie van homo's met jaren vertraagd. Ze creëerden een beeld van homoseksualiteit dat maatschappelijke aanvaarding juist bemoeilijkte.

De rechten die we hebben verworven hebben we niet aan die prides te danken, maar aan bredere maatschappelijke evoluties: de vooruitgang in de wetenschap (en dan met name de psychologie), de emancipatie van de vrouw, de ontwikkeling van de welvaartstaat, de secularisatie, de verstedelijking, etc. De echte pioniers waren de mensen die, los van gay prides, zonder "flamboyant" te zijn, hun nek hebben uitgestoken: politici, intellectuelen, iemand als Will Ferdy en vooral: doodgewone mensen die in hun dagdagelijkse omgeving de moed hadden om ervoor uit te komen.

Het is intreurig dat hun bijdrage grotendeels teniet werd gedaan door de folkloristische extravaganza van de gay pride...
Onzin. U ziet alleen wat u wilt zien. Uiteraard hebben de zaken die u daar opsomt bijgedragen, maar het zijn wel degelijk de gay prides die de "zaak" van de homoseksuelen onder de brede aandacht hebben gebracht.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden