Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207
Je kunt je verhaal anders interpreteren
vrouwen zijn zelfstandig, onafhankelijk en hebben geen vent nodig.
sommige venten hebben het daar knap lastig mee
het soort vent dat niet kan verdragen dat vrouwlief meer verdient.
|
Die zijn er zeker ook, maar ik betwijfel of dat bij jonge mensen vandaag nog zo sterk speelt.
Met de uitbreiding van de verzorgingsstaat ondervonden mannen steeds meer de concurrentie van de overheid in hun hoedanigheid van kostwinner. De financiële afhankelijkheid van ouders en/of echtgenoot nam af. Vrouwen gingen andere verwachtingen koesteren, zowel wat hun eigen levenspad als wat mannen betreft.
Maar inmiddels is toch al een hele generatie opgegroeid met de idee van gelijkheid tussen man en vrouw. Veel mannen verwachten ook dat hun vrouw iets betekent in de wereld: goed opgeleid is, uit werken gaat, etc. Misschien is er bij sommigen, door onaangepaste opvoeding, nog wel iets terug te vinden van een mannelijk superioriteitsgevoel, zeker bij lageropgeleiden en allochtonen. Een vertragingseffect of iets dergelijks, waarbij de mentaliteit achterophinkt bij de maatschappelijke realiteit.
Dat effect lees ik ook hier af:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie
That’s the bait, here comes the switch. Vrouwen willen misschien gelijkheid op de onderhandelingstafel of het werk maar op gebied van relaties en seks zijn ze niet zo zeker.
Sommige vrouwen gaan zo vrij als een vogel om met mannen. Anderen willen dan weer dat een man zich als “gentleman” (een heer) gedraagt. Ja, ze willen dat mannen betalen voor dates, hun opbellen, de deur voor hen openen, een bloemetje meebrengen,...
Veel mannen zijn daarvoor verward: waarom zouden zij ahter haar moeten aanlopen? Waarom zouden zij moeten betalen voor het eten? Want ze zijn toch gelijken? En de vrouw waar een man mee wil uitgaan heeft wellicht meer cash op zak (in grote steden verdienen vrouwelijke afgestudeerden soms meer dan mannen).
|
Vandaar dat ik niet denk dat gelijkheid an sich het probleem is, zoals Perzië stelt, maar eerder het achterophinken der geesten.