Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Dus de bestaande wetten die sexuele relaties tussen volwassenen en kinderen onder 16 verbieden, die gaan we maar even gewoon opzijzetten?
|
Ik merk uit de tekst dat die stappen genomen zijn en dat men daar in verschillende vormen gelijk in heeft gekregen. Ik constateer ook dat die stapprn niet tot de gewenste situatie (namelijk de verzoening, of zelfs maar normaal doen tussen moeder en dochter) geleid heeft.
Men moet zich dus nu eerst afvragen wat men wil bekomen, wil men het gelijk bevestigen (en gelijk hebt u, versta me niet verkeerd) met wettelijke middelen en daardoor de huidige situatie verderzetten, dan moet men zo verderdoen. Wil men terug een normaal contact met openingen naar oplossingen, en in ieder geval een verandering van de huidige situatie. Dan moet men van deze weg afstappen.
Wetten zijn belangrijk, en zeker als het over bescherming van kinderen en jongeren gaan, maar wetten zijn niet geschikt om emoties te kanaliseren of om te vormen, en daar zie ik hier de problemen.
Vind ik dat jongeren van 13 jaar relaties moeten beginnen met 24-jarigen? Neen, absoluut niet.
Maar ik denk dat er in deze situatie niks anders meer opzit om de boel leefbaar te houden. Binnen een paar jaar is die dochter zelf meerderjarig, wat gaat er dan gebeuren als men op deze weg verder gaat?