Discussie: Wat met Brussel?
Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2012, 00:15   #522
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
In tegenstelling met de Vlaams-Nationalisten, denk ik dat het juist een rijkdom is in een land met verschillende gemeenschappen en talen te leven. Leve die melting-pot, leve een Vlaanderen en een Franstalig België die evenveel Vlamingen als Franstaligen zouden tellen en waarin u in de straten dus evenwel Nederlands als Frans zou horen! Leve die menging van de Germaanse Vlaanderen en van de Latijnse Franstalig België!
Ik dacht dat ik al eens iets dergelijks ontwaarde bij U.
Uw keuze is dus geen positieve keuze voor België maar een negatieve keuze tegen het Vlaams-nationalisme. In sé dus een anti-houding.
Een pro-België, niet an sich, maar dat zich in eerste instantie definieert als een anti-vlaamnationale houding.
Wat opvalt is dat ge die twee komponenten vernoemd. Ge hebt dus een zeer groot kommunautair besef.
Ge had ook België OP ZICH kunnen bejubelen zonder dat tweedelig denken dat duidelijk uw keuze beheerst.
Interessant..
Maar is het niet spijtig dat België niet bestaat zoals pakweg Denemarken maar slechts een samenraapsel is, een geheel van verschilende samengestelde delen, een assemblage?
.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 augustus 2012 om 00:16.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden