Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2012, 14:28   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Mechelen: wee je gebeente als je opkomt voor de N-VA

Politiek is niet voor doetjes.

En voorzitter zijn van een voetbalclub in eerste klasse: dan moet je koningsgezind zijn.

VLD en SPa worden met name genoemd.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...voor-n-va.aspx

Citaat:
10/08 Mechelen (2800) Frank Dietens, de voorzitter van Racing Mechelen, komt bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober dan toch niet op voor de Mechelse N-VA. Dat heeft hij vrijdagavond bevestigd in een persmededeling.

"Na lang overwegen heb ik besloten mij geen kandidaat te stellen, en mij niet verder politiek te engageren bij de komende gemeenteraadsverkiezingen", zegt hij. Dietens is professioneel ook actief in de bank- en verzekeringssector, en hij acht beide activiteiten niet combineerbaar met politiek. "Als voorzitter van Racing wil ik niets aan het toeval overlaten, en ervoor zorgen dat de club eendrachtig zijn doel nastreeft. Ik bedank N-VA voor het vertrouwen."

Bij de verkiezingen van 2006 was Frank Dietens nog kandidaat voor sp.a.

Teleurstelling

N-VA-lijsttrekker Marc Hendrickx reageert teleurgesteld op de beslissing. "De heer Dietens vergeet te vermelden dat hij ongelofelijke druk heeft ondervonden sinds hij de stap naar N-VA kenbaar maakte, zowel binnen zijn voetbalclub als vanuit de hoek van Open Vld en sp.a. De 'politiek correcten', voor wie mooie woorden als openheid en verdraagzaamheid niet van toepassing zijn als onze partij in beeld komt, vonden het niet kunnen dat hij voor ons kandidaat was", zegt hij.

Hendrickx: "Ik verheel niet dat de lokale N-VA dit als een tegenslag ervaart. Maar stellen dat we in een hoekje zitten te kniezen, zou de waarheid geweld aandoen. We zijn meer dan ooit slagvaardig om de paarse meerderheid in Mechelen te breken!"
SVH

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline