Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2012, 09:31   #9
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht

45 km, is dat als getrainde wandelaar of als leek?
Tja ik beschouw mezelf toch als leek... ben sowieso geen getrainde wandelaar.

Ok, die 40km+ wandelingen zijn meestal in de bergen, soms 'off trail' - te weinig naar mijn goesting ik hou echt van cross-country in de puurste zin; in de Falklands heb ik echt genoten van echt vrij zijn om te gaan waar ik wou. Begrijp me niet verkeerd - op vele plaatsen is het gewoon nodig om mensen te verplichten om op het pad te blijven, anders blijft er niks meer over van de natuur dan een grote modderput. Maar als ik ergens ben waar hetkan en mag dan hou ik echt van offroaden als het ware...

Dus misschien zou ik 55 of 60km over een vrij platte parcours kunnen doen. Maar honderd km - pff echt chapeau.

Citaat:
Ik heb t meer respect gekregen eigenlijk voor de mannen met zware blessures vanaf 30 km die dan toch nog 70 km uitstappen, ik kan je zeggen dat met zware blessures of spierpijnen dat iedere 5 km op 10 km begint te lijken en voor die mannen / vrouwen is t mentale aspect van tijd dan nog erger: t feit dat ze trager stappen maakt t een vicieuze cirkel, ze doen langer over de afstanden en mogen langer pijn lijden tot iedere volgende checkpoint. t kan zijn dat ze 23u mogen stappen zelfs
Tja ik moet zeggen dat 24u mij meer dan voldoende lijkt... Maar mijn spieren/huid/allerlei andere dingen zouden het laten afweten vrees ik.

Natuurlijk is het mentale aspect zeer belangrijk. Ik heb meestal het voordeel dat ik 'moet' - anders ben ik in de wildernis zonder steun, of nog erger worden de autoriteiten opgetrommeld om mij te zoeken omdat ik niet ben waar ik zou moeten zijn.

Hoe dan ook 100 km - respect!