Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2012, 14:54   #354
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Ik zou het appreciëren moest je zelf moeite doen om te denken. Nochtans is het simpel: als er regels rond seksuele gedragingen komen, dan zijn er minder verwardheden, chaos en misverstanden in de samenleving.
Komaan, we hebben bijna voor elke gedraging in de maatschappij een of andere wetgeving maar wetgeving op gebied van seks lijkt taboe te zijn.

Ik dacht aan een regel als: geen seks vóór of buiten een wettelijke samenlevingsvorm (contract samenwonende, huwelijkscontract,...). Waarom zou men uberhaupt met eender wie en wat seks mogen hebben?? De maatschappij draagt immers ook de gevolgen van losbandigheid, bv. geslachtsziektes, ongelukkige mensen, depressies, ongewenste zwangerschappen,...
U wilt terug naar de Victoriaanse tijd.
De seksuele revolutie die we gehad hebben, was niet voor niets. Het is belangrijk dat mensen hun seksualiteit durven beleven.
Volgens u zou dus een jonge weduwe of weduwnaar geen seks meer mogen hebben. Want zij vallen buiten de door u gestelde contracten. En gezien het voor zo iemand - zeker in het geval zij/hij kinderen heeft - moeilijker is een partner te vinden, staat haar/hem een leven zonder seks te wachten. Dan heb ik het nog niet over gescheiden mensen, mensen "die niet van straat geraken"... Nee zeg, wat een onzin!
Men kan kiezen voor een leven zonder seks door bv in een klooster te gaan en de gelofte van kuisheid af te leggen. Eigenlijk zou men dat ook voor zichzelf kunnen, dus zonder leven in een kloostergemeenschap. Dat staat iedereen vrij.
Maar evengoed heeft men de vrijheid en het recht om als instemmende volwassene met een andere instemmende volwassene seks te beleven, dat is een persoonlijke vrijheid waar niemand anders iets mee te maken heeft.