Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd
Ik heb niet gezegd dat slachtoffers geen recht hebben op een schadevergoeding. Maar dan enkel de rechtstreekse slachtoffers. Ouders van slachtoffers bijvoorbeeld zou ik hoogstens schadeloos stellen (gerechtskosten). Deze zijn immers niets met geld bovendien vind ik het nogal cru om een bedrag te kleven op het overlijden van een kind.
|
Dat is dan genoteerd. Ouders, partners of kinderen van verkeersdoden hoeven dan volgens U evenmin een schadevergoeding te ontvangen: de dode verkeersslachtoffers komen er toch niet mee terug.
Dat bedoel je neem ik aan?
Citaat:
|
Dat ze de erfenissen kunnen vangen ligt aan een gat in de wetgeving
|
Blijkbaar konden ze de verworpen erfenis geclaimd hebben, maar het gat in de wetgeving zegt dan wel dat ze zelf moeten gaan opzoeken wanneer die erfenisweigering gebeurde. En ondertussen is dat dus verjaard.
Citaat:
|
Ook ik zou gebruik maken van die wet moest ik kunnen,... Zoals je het hier laat uitschijnen zijn de kinderen van Martin mee verantwoordelijk voor fraude terwijl ook deze slachtoffer zijn.
|
Uiteraard zijn de kinderen Dutroux-Martin op de hoogte van het feit dat het geld dat zij via een maas in de wet op hun bil konden slaan, in feite moest dienen om de schulden van hun ouders aan de slachtoffers en hun nazaten te betalen.
De manier waarop ze zich tegenover de ouders van de door hun eigen ouders vermoorde kinderen gedragen spreekt boekdelen!
Ik noteer dat u als eventuele kindermoordenaar ook jolig van die maas in de wet gebruik zou maken, onderwijl kwelend dat je toch zo'n wroeging en spijt hebt, en dan tegelijkertijd �*lles op �*lles zetten om toch maar niet meer dan vijf euro per maand aan de slachtoffers te betalen.
Citaat:
|
Ze hebben hun volledige leven moeten laten vallen, moeten zwijgen over hun verleden,... hun volledige verdere leven is een leugen.
|
Gelukkig lopen de ouders van Julie, Melissa, An en Eefje dat gevaar niet. Zij kunnen alle dagen lopen te jodelen over hoe leuk het toch wel is om een kind te verliezen aan verhongering en wie weet welke martelingen (o ja, de o zo door wroeging geplaagde Michelle heeft daar zelfs nooit iets over willen zeggen, noch enige spijt betuigd - blijkt niet nodig te zijn).
Citaat:
|
Idem voor een deel van de slachtoffers van Dutraux.
|
Het is dutroux met "O". Een beetje Belg WEET DAT.