Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2012, 08:50   #138
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Paul, stel je eerst de vraag wat is een nationale bank en wat is haar functie.
Een nationale bank haar functie is niet een rechts of links beleid te steunen.
Een nationale bank is er om te zorgen dat alle inkomsten en uitgaven in evenwicht zijn ten gunste van de ganse bevolking en niet om bepaalde groepen te bevoordelen.
Als de nationale bank enkel en alleen het economische promoot met alle middelen, is ze verkeerd bezig.
Het beste voorbeeld is de notionele intrest, die helemaal niet bedoeld was om een instituut als de nationale bank een voordeel te geven, toch kan ze +/- 1,5 miljoen per jaar aan extra geld bijschrijven.
In feite belast ze dan de eigen bevolking nog eens extra.
Vertel me eens wat hebben zulke legale maffia toestanden te maken met een instituut dat zijn ganse bevolking moet vertegenwoordigen.
Het enige dat iedereen hier uitleget is dat Coene moet zwijgen omdat hij de bank leidt. Ik heb liever een die zijn mond opendoet en wat kritisch denkwerk levert gebaseerd op goeie informatie dan partijlakeien die langs geen kanten getuigen van visie. Dus bij deze denk ik dat iedereen recht heeft van spreken in een democratieµ

Die notionele interest is een manier op de lasten op de industrie wat te verlichten, en dus een belastingvoordeel te geven aan bedrijven. De manier waarop het gebruikt wordt kunnen ze inderdaad beter veranderen

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 augustus 2012 om 08:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden