Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2012, 11:51   #54
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Mijn schoonmoeder heeft ook nooit iets gedaan om respect te verdienen van haar schoondochters. Ik moest niets van het mens hebben en dat was wederkerig.
Dat wil niet zeggen dat alle schoonmoeders slecht zijn of tangen of wat dan ook.
Mijn moeder was een heel lieve schoonmoeder en alle twee haar schoonzoons hadden veel respect en vriendschappelijke gevoelens voor haar.
Ter illustratie dit merkwaardige voorval. Mijn ex kwam mij na jaren heel onverwachts opzoeken, hij was toen doodziek maar dat wist ik niet. Hij is niet binnen geweest, bleef gewoon op straat in zijn auto zitten tot ik passeerde.
Zijn eerste vraag : hoe is 't met uw moeder?
Zijn tweede vraag schrijf ik hier niet.
Zijn derde vraag : hoe is 't met de kinderen?
Op dat ogenblik was ik alleen maar verontwaardigd dat hij niet in de eerste plaats naar zijn kinderen informeerde, dat ben ik nu nog steeds. Maar het was toch vreemd dat hij graag wilde weten hoe het met mijn moeder ging.
Zeker dat je geen dubbelnick van mij bent, Marie? Of net omgekeerd?
Echt waar: ik moest ook niet veel van mijn schoonmoeder weten, en zij niet van haar schoondochters. Voor haar waren wij, -de schoondochters-, immers degenen die HAAR zonen van haar afgepikt hadden. Kwaad dat ik op dat mens geweest was.....zo stopte ze mijne man vanalles toe, ze gaf hem soms eten voor 3 dagen mee. Charcuterie, kaas, overschotten van HAAR warme maaltijden.....alsof ik nooit kookte voor haar lief zoontje.
Enfin: de vrouw is nu overleden. MIJN moeder daarentegen, die was altijd gesteld op mijne man. Nog altijd. Zij heeft nooit het idee gehad dat hij mij "afgepakt" heeft. Integendeel. Ze is blij voor mij dat ik zo ne lieve, attente "pee" heb gevonden. Als ik heel eerlijk moet zijn: mijne man zit méér bij haar dan ik.
Ik bezoek haar 2-3x/week en hij zeker 4-5 keer. Die twee, da's echt 2 handen op 1 buik.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden