Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2003, 07:46   #3
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Groene T:
Ik kan natuurlijk grondig verkeerd zijn, en wat ik zeg doet er toch niet toe, maar 't is toch misschien stof tot wat nader nadenken over je "daarom stem ik voor het blok" !

ydde:
Mis Groene, wat jij denkt doet er wel toe!!!
Waar ik U verkeerd in vind (en wat mede bepalend is voor mijn keuze op het Blok) zijn de volgende elementen:
1) Willy Claes en Marc Eyskens, (beiden toch door vriend en vijand erkend als intelligente mensen, dacht ik) waarschuwen reeds lang voor het dreigende gevaar van de Islam. Hun respectievelijke partijen leggen hen hierover wel het zwijgen op.
2) Agalev, in poging menselijker te zijn dan mensen (heiliger als de paus) weigert het gevaar van moslim-wereldheerschappij te (h)erkennen.
3) De partij van de arbeid en hun samengaan met AEL, is duidelijk genoeg, meen ik.
Wat rest er dan?
Helaas (?) is het, in het nimmer-eindigend streven naar geestelijke volwassenheid, niet voldoende om mondeling (geschreven) informatie te absorberen; proefondervindelijke ervaringen zijn doorslaggevend.
Als je dus merkt, dat géén van de politiek correcte partijen bereid zijn om het godsdienstig gevaar (niet zozeer voor ons en nu, maar vooral voor onze kinderen en kleinkinderen) te bestrijden, waar is dan het alternatief?
Natuurlijk zie ik ook een aantal verwerpelijke punten in het VB programma, maar het idee indachtig dat je extremisme uitsluitend met extremisme kan bestrijden laat je weinig keuze ...
De standpunten van het VB tegenover de criminaliteit (alle criminaliteit en ook voor autochtonen) zijn de tweede reden waarom ik voor hen stem.
Ps: Het is niet gebruikelijk dat forumschimmen op deze fora hun betoog tegen een Vlaams Blok stemmer beeindigen met "respect". (Het tegenovergestelde natuurlijk ook niet!) maar in "ernstige" discussies opent dat toch de weg naar wederzijds begrip, daarom is jouw mening wel belangrijk Groene, snapt'et