Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2012, 21:23   #91
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Uiteraard, ik ben natuurlijk een tegenstander van het Amerikaans imperialisme, terwijl de Taliban er een product van zijn. Tussens ons is er dan ook geen vergelijk mogelijk. Vermits jij echter het Amerikaanse imperialisme goedpraat en minimaliseert, ben jij een objectieve bondgenoot van de Taliban.
Ik kan heel goed begrijpen dat je een tegenstander bent van het Amerikaans imperialisme. Ik ben ook niet blind voor de bavures en de excessen en praat het Amerikaans imperialisme helemaal niet goed. Idem gaat voor het imperialistische van het communisme. En de Koude Oorlog als kers (als stront?) op de menselijke taart.

Er is een verschil tussen Europa en de VS. Vele Europeanen gaan voor Assange en keuren de houding van de VS helemaal af. Ik vind ook dat die man nog veel te bieden heeft. Geknakt is die in elk geval. Misschien moet de VS nog wat stoer doen tgo Putin (terug aan de macht, vergeet dat niet) en China die alle touwtjes goed in de handen houdt en traag maar zeker net zoals de moslims aan een diaspora doet met een imperialistisch ingredientje waar we, denk ik, het laatste nog niet van gezien hebben.

Jij gaat er van uit dat je een feestje of slecht vindt, of heel goed vindt.
Ik kan een feestje heel slecht vinden maar genieten van het zicht op zee, en anderszijds een feestje heel geslaagd vinden behalve het begin en het einde ervan.

En daarom vind ik het spijtig dat Bush sr zijn ding niet heeft afgemaakt (een blunder van jewelste). Dan waren die economische sancties er niet geweest en had Bush jr het niet moeten overdoen. De zoon nog meer klungelig dan zijn vader.
En na de aanslagen in Europa en in de VS en in Afrika, moest de Taliban wel aangepakt worden. Geen product van de VS maar van de Koude Oorlog. Vrijheidsstrijders gesteund door de VS om tegen de Russische bezetting te vechten. En je bent Mahmoud vergeten die die strijd heel goed kende maar die uit de weg werd geruimd door de veel radicalere Taliban. Die ventjes veranderen voortdurend van gezicht (van tactiek). Pas maar op dat die elementen jou niet indirect gaan gebruiken voor doeleinden die weing constructief zijn. Het zou de eerste keer niet zijn dat zoiets gebeurt.

Maak geen strip van de geschiedenis. Geschiedenis is geen 'Kiekeboe' of 'Suske en Wiske'.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden