Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo
De genitale verminking van jongetjes, die bij mohammedanen algemeen is, mag dan al minder erg zijn dan de meisjesbeschadiging, ze wordt echter zwaar onderschat, heeft niet de beweerde medische voordelen en verwijdert een deel van de penis dat veel gevoeliger is dan de glans.
Hoewel agressie, vrouwenmishandeling, xenofobie en intolerantie door de koran worden aanbevolen, en het dat boekje uiteindelijk daarom te doen is, mag ook wel eens de vraag worden gesteld of het onuitstaanbare gedrag van vele mohammedanen en hun vrouwenhaat niet mede veroorzaakt worden door het op jeugdige leeftijd opgelopen trauma van de besnijdenis.
|
Niet mee eens. Ik vind het zelfs irritant dat als er vrouwelijke genitale verminking ter sprake komt, er altijd iemand is die begint over de mannelijke besnijdenis. Die twee zaken kan je helemaal niet met elkaar vergelijken.
Als de mannelijke besnijdenis wordt gedaan, geloof ik dat dat meestal zeer vakkundig gebeurt, zowel bij Joden als bij sommige animistische nomadische veehoeders in zwart Afrika. Bij deze laatste is de besnijdenis een deel van een 'manhood' ceremonie; op latere leeftijd dus.
Ik snap niet waar het probleem is. Serieuze tandpijn hebben is ook niet min. Bevallen ook niet. Zo'n zaken kunnen uren duren. Terwijl zo'n besnijdenis een halve minuut of zo duurt.
Tegenwoordig laten vele ouders hun zoon besnijden gewoon voor de properheid en voor het esthetische. Wat het esthetische betreft kan ik heel goed begrijpen dat zienswijzen hieromtrent enorm kunnen verschillen. Ik vind een besneden penis veel mooier en aantrekkelijker dan een onbesneden. Maar dat is dus heel subjectief.
Jij spreekt van 'genitale verminking' en dan probeer ik dat door jouw ogen zo te zien maar het lukt me niet.