Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2012, 21:07   #12
revoleto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
De ene knecht werd een gigantische schuld kwijtgescholden maar weigerde dat te doen ten aanzien van de minieme schuld die een andere knecht hem schuldig was. Vanuit de vergeving die wij van God ontvangen hebben, worden wij opgeroepen om ook de ander te vergeven: "Maar weest jegens elkander vriendelijk, barmhartig, elkander vergevend, zoals God in Christus u vergeving geschonken heeft." (Efeziërs 4 vers 32). En dat niet mondjesmaat, maar iedere keer weer opnieuw: "Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? Tot zevenmaal toe? Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal." (Mattheüs 18 vers 21 en 22)
Deze woorden van de Profeet Jezus, vrede zij met hem

Vrij gelijkaardig met de woorden van de profeet Mohammed, vrede zij met hem

Roy Umar, moge Allah tevreden met hem zijn, zei hij: (denk je niet dat het woord uitgegeven van uw boze broer en je kunt een goede interpretatie te vinden).

, maar er sahih hadith overgeleverd door Abu Dawud in zijn Sunan van Abdullah ibn Umar zei: Een man kwam naar de Profeet, vrede zij met hem, zei, O Boodschapper van Allah km vergeven server? Ik vastte en dan terug aan te spreken vastte toen hij drie was, zei: vrijgesteld hem elke dag zeventig maal
http://www.youtube.com/watch?v=nNxXZ_4byMs

God leidt u tot de islam
revoleto is offline   Met citaat antwoorden