Los bericht bekijken
Oud 23 augustus 2012, 02:04   #13
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het lijkt me idd verstandig om in dit conflict GEEN partij te kiezen.
Las net een stuk over de burgeroorlog in Libanon.

De Libanese Burgeroorlog was een burgeroorlog in het Aziatische land Libanon van 1975 tot 1990.
Volgens mij is die nooit echt afgelopen.
Iedereen vecht met iedereen.
Alawieten, Druzen, Herbollah, diverse Christelijke mulities en natuurlijk de directe buitenlandse inmenging (Iran, Syrië en Israel)

Als er geen partij gekozen was door externe partijen, dan was het zaakje nooit zo uit de hand gelopen niet in Syrie, en dus nu in Libanon. Ook Israël speelt hierin een smerige rol door het telkens weer de wereld in te brengen dat de laatste dagen van Assad geteld zijn, (hetgeen tot op heden niets van waar blijkt) en wat duidelijk gezien kan worden als morele support voor de tegenstanders om Assad daadwerkelijk weg te krijgen (..) Anders wordt deze berichtgeving door Israëlische top politici als Barak en Netanyahu ook niet internationaal bekend gemaakt, nietwaar. Betreft Libanon, en welke partij het Westen (en Israel) gaan steunen is mij tot op heden niet bekend, al zou het mij niet verbazen als het wederom de salafisten en moslim broederschap zijn omdat deze de grootste vijanden van Hezbollah zijn. We krijgen dan eenzelfde situatie als in Syrie, alles en iedereen in het land vecht tegen de soennieten, en die laatste groep kijgt weer militaire, financiele, en morele hulp uit het Westen, Turkije, en de Golfstaten.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 augustus 2012 om 02:21.
Frankenstein is offline