Discussie: Einstein
Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2012, 07:29   #1649
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

EINSTEIN.

En ook Einstein moet zoiets gezegd hebben als: "de basis van de wetenschap is een goeie filosofie!"
En inderdaad: de relativiteitstheorie was eerst "slechts" filosofie en moest later nog bewezen worden.
Overigens is de relativiteitsfilosofie paradoxaal en is volgens mij nog steeds niet echt bewezen, en moet ook steeds weer bijgesteld worden en aangepast aan de realiteit.
Die hele relativiteitstheorie is nog grotendeels een mysterie.
Wat het overigens juist heel aantrekkelijk maakt.
Er blijft alle ruimte tot verder nadenken en speculeren.
En verder is de relativiteitstheorie niet echt van Einstein, maar was reeds door anderen ontwikkeld.
En ook Hegel kende de relativiteitsidee al en ook Newton.
Het is dan gemakkelijk om alles aan één persoon en één naam op te hangen, wat in werkelijkheid door veel meer geleerden is ontwikkeld.
En de naam: Einstein = ein Stein = één steen, heeft hier ook mythologische betekenis, want betekent God als verschijning dus ook als: het absolute IK.
De steen is namelijk een godssymbool.
En de theorie van Einstein is die van het IK (als waarnemer) als grondslag van het heelal, maar omdat er oneindig veel Ikken zijn, valt het heelal uit elkaar in oneindig veel heelallen en dat is de tegenstrijdigheid van de relativiteitstheorie.
En die tegenstrijdigheid wordt door de wetenschap onder tafel geschoven of zogenaamd: "opgelost".
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden