Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2012, 20:23   #503
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ach kom, laat Kabouter Paulus, Brakeleer, Hollander en consoorten maar in de waan dat ze het bij het rechte eind hebben wanneer ze hun scoop richten op een periode van -2 tot +2 jaar ten opzichte van vandaag. Alles ervoor kennen ze niet (of zijn het vergeten). Alles erna willen ze niet kennen of beter : ontkennen. Ideale politiekers dus. Denken in termijnen van 4 jaar. Ik maak me er niet meer druk in. Negeerlijst op en gedaan. Ik praat liever mét de muren dan tégen de muren.
-2 of +2 jaar?
Citaat:
De vier integraal Vlaamse provincies vertegenwoordigden in de jaren 1831-1914 44,1% van de Belgische bevolking en er werd 44% van de belastingen opgehaald. De vier Waalse provincies waren goed voor een bevolkingsaandeel van 38,2% maar ze brachten slechts 30% op van de nationale belastingen. De provincie Brabant tenslotte telde 17,7% van de bevolking maar bracht 26% in de staatskas. De beperkte inbreng van het industriële Wallonië was een verrassing; per inwoner betaalde het zuiden slechts 78,4% van wat in het noorden werd opgehaald.
Citaat:
Door een gemiddeld Vlaams gezin werd inderdaad jaar in jaar uit 16,7% meer directe belastingen betaald dan door een Waals gezin, omdat, gezien door de fiscale bril, de Vlaamse gezinnen ook zoveel rijker waren. Indien een Vlaams gezin slechts evenveel had betaald als een Waals, dan had Vlaanderen jaarlijks 2,5 miljoen goudfrank minder moeten afstaan. Dat bedrag krijgt echt betekenis als het vergeleken wordt met de jaarrechten op koolmijnen en groeven, een directe belasting die vrijwel exclusief in de zuidelijke provincies werd geheven. Het zwarte goud van Wallonië bracht jaarlijks gemiddeld 550.000 F in de staatskas, vijf keer minder dan wat de fiscus in Vlaanderen aan extra's boven haalde.
http://www.liberaalarchief.be/Hannes.html

Ik kan dit onderzoek zelf niet overdoen, maar ik daag je uit het ongelijk aan te tonen van wat een Prof Dr. uit het land met het beste onderwijs in de hele wereld beweert. Of er een gat in te schieten.

Hier blijkt toch overduidelijk uit dat er geen transfers hebben plaatsgevonden (van overheidswege) van Zuid naar Noord. Dus geen solidariteit, geen hulp. |Zelfs in tijden van extreme honger nog altijd per hoofd van de bevolking meer in het Noorden opgehaald.

Dat is toch waar het om gaat?

Laatst gewijzigd door Hollander : 25 augustus 2012 om 20:26.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden