Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe
Zoals ik al zei tegen sfax, het feit dat we hier 'op grotere voet' leven hebben we ook te danken aan bemoeizucht van de overheid en dwang om te consumeren.
Stel je voor dat ik langs de beek een huisje bouw zonder waterleiding. Ik doe mijn behoefte in het bos en was me in de beek. Denk je dat ik daar mag blijven wonen? Dacht het niet. De overheid verklaart dat 'onbewoonbaar' en eist namelijk dat ik lopend water heb en de watermaatschappij betaal om te moeten schijten en pissen in drinkbaar water. En die rivier waarin ik mij was, een natuurlijke hulpbron verdomme, die behoort hun zogezegd toe.
Nu, ik zou mij hoogstwaarschijnlijk wel aansluiten op de waterleiding (niet om in proper water te schijten, wel), maar andere mensen willen dat niet. Maar van de overheid moet je op zulke 'voet' leven.
|
En hoe denk je dat het in Nederland (of Duitsland, Frankrijk, Denemarken, etc.) is? Daar mag je zelfs niet kiezen in welke kleur je je huis schildert, en de bouwstijl moet door de overheid goedgekeurd worden. In België kun je nog de gekste constructies zien, of die vreselijk middelmatige fermette-stijl, probeer dat eens in Nederland...
En ergens is dat niet meer dan normaal. als iedereen de rivier gebruikt om te wassen en te pissen dan wordt die rivier zwaar vervuild. Ik ben genoeg in derde wereld landen geweest om te weten waar een laissez-faire beleid toe leidt...