Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD
Dat is niet waar. Men heeft de conclusie getrokken dat de geest niet in hersendelen ontstaat volgens vaste mechanismen maar eerder als een soort van virtual-machine zoals men dat in de computer wereld kent, flexibel hersen-resources benut.
|
Een virtuele machine ontstaat door een samenspel van een vhd-file, een virtuele harddisk en gereserveerd ram-geheugen. Het is dus gebonden aan puur materiele elementen, men kan alleen een beetje schuiven det de locatie van die elementen binnen het systeem. Zo is het ook met het zelfbewustzijn, het is wel degelijk een emergente eigenschap van hersendelen, die echter flexibeler zijn dan men eerder dacht.
Citaat:
Wat betreft mijn conclusie dat de geest niet in de hersenen gevonden zal kunnen worden, ik heb daarvoor een logische beredenering gegeven. Heeft u die gelezen en heeft u wellicht een opmerking om die logische beredenering te ontkrachten?
Uw aantijging dat ik zonder basis conclusies trek vind ik onterecht.
|
uw beredenering is op alle vlakken fout.
Ik ben net bezig in een boek van victor lamme, " de vrije wil bestaat niet".
Hij bespreekt daarin bvb de geschiedenis van psychochirurgie zoals de lobotomie, die de persoonlijkheid vernietigde van de patienten.
Ik kan het je aanraden.
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archie..._news%5D=16168