Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2012, 12:23   #19
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een virtuele machine ontstaat door een samenspel van een vhd-file, een virtuele harddisk en gereserveerd ram-geheugen. Het is dus gebonden aan puur materiele elementen, men kan alleen een beetje schuiven det de locatie van die elementen binnen het systeem. Zo is het ook met het zelfbewustzijn, het is wel degelijk een emergente eigenschap van hersendelen, die echter flexibeler zijn dan men eerder dacht.
Er is helemaal geen bewijs voor die opvatting. Ik wil niet oordelen dat u geen gelijk zou kunnen hebben (ook al vind ik dat de logica aantoont dat de geest geen emergente eigenschap van hersendelen kan zijn), maar ik vind wel dat het de psychiatrie verboden moet worden om op basis van die hypothese de hersenen van mensen te behandelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
uw beredenering is op alle vlakken fout.
Ik ben net bezig in een boek van victor lamme, " de vrije wil bestaat niet".
Hij bespreekt daarin bvb de geschiedenis van psychochirurgie zoals de lobotomie, die de persoonlijkheid vernietigde van de patienten.
Ik kan het je aanraden.

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archie..._news%5D=16168
Zonder handen kun je elkaar de handen niet schudden, dat is waar. Maar wanneer je iemand de handen afhakt en aantoont dat hij daardoor geen handen meer kan schudden dan betekent dat niet dat het handenschudden vanuit de handen ontstaat.

Evenzo zijn de hersenen er niet voor niets. Maar dat wil niet zeggen dat het gebruik ervan vanuit de hersenen ontstaat.

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)

Laatst gewijzigd door ArjanD : 26 augustus 2012 om 12:39.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden