Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2012, 13:23   #223
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als de grootste partij de macht aan de kleintjes over laat, is dat voor jou dan democratisch ?
Als die grootste partij zó groot zou zijn dat ze een absolute meerderheid heeft, dan zou ik dat niet bepaald democratisch noemen.

Als die grootste partij (nog) niet groot genoeg blijkt te zijn om verschillende kleintjes ervan te overtuigen dat ze maar beter niet zonder die grootste partij aan een regering beginnen, dan zal die grootste partij zich bij de ook door haar aanvaarde spelregels moeten neerleggen.

Van 'democratie' zou ik (maar ja, wie ben ik, hé?) slechts durven te gewagen wanneer het volk - u, ik, en alle andere burgers van het land - telkens wanneer het daarom vraagt HET LAATSTE WOORD krijgt, en dat betreffende om het even welk beleidsdomein, wetsvoorstel, actieplan, ... van om het even welke 'bevoegde overheid'.

Laten we eerlijk wezen: daar zijn we - u, ik, en alle andere burgers van het land - nog lang niet aan toe, en het ziet er ook niet bepaald naar uit dat we daar ooit nog aan toe zullen geraken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden