het is zo dat die boetes naar gelang het inkomen net zoals in finland dan relatief volledig gelijk zijn: iedereen zal bvb 1 volle werkdag moeten afstaan en dus evenzeer er hinder van ondervinden. En voor zover ik begrijp haalt niemand profijt uit een boete en zijn net de modale vlamingen degenen die niet geviseerd worden door deze maatregel. De rijkeren verliezen de luxe van hun hoge loon en de armen zullen minder met de handen in het haar zitten. Niet dat iemand de wet mag overtreden hoor.
Dat volgens het vlaamsblok de waarheid anders ligt en de verkeersveiligheid niet duurzaam gewaarborgt kan worden is hun mening. Dat de combinatie van hoge boetes en flitspalen ervoor zorgen dat het overgrote gedeelte van de chauffeurs op de gevaarlijkste kruispunten zich gedragen en zo aldaar voor minder ongevallen zorgen zal al veel mensen opgevallen zijn, en ik heb de indruk dat dat niet het enigste effect is. Ook stel ik me de vraag wat de maatregelen van de schrijver van die tekst moge zijn, het idee van nultolerantie in gedachten gehouden, of hoor je dat begrip tegenwoordig enkel tov allochtonen? Het alternatief dat wordt voorgesteld, d.i. lagere boetes, kan je moeilijk serieus nemen als een alternatief om de verkeersveiligheid te verhogen.
|