Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo
Wat jij hier eigenlijk zegt is: "de manipulatoren hebben achter de rug van het volk zitten bekonkelfoezen hoe het volk in de toekomst zal leven".
Ik twijfel er niet aan dat dat klopt, en ik denk dat Erw en alfa-wat-weet-ik het volmondig met ons eens zullen zijn.
Wat ik het zwakke punt van jouw redenering vind, is dat je 'weet' dat ze in hun opzet zullen slagen.
Een ander zwak punt, waar Erw al ergens op gewezen heeft, is dat hieruit niet op te maken valt waarom de manipulatoren het goed met ons zouden menen. Dat lijkt me namelijk zo goed als onmogelijk.
|
De VS staat toch volledig met zijn rug tegen de muur met die oplopende twin deficits, werkloosheid en nulgroei. Ze zullen de goudprijs moeten loslaten want de dollar is waardeloos. Dat weet ook iedereen. Of daar ga ik toch van uit.
Het lopende financieel systeem dat bijgevolg ineen stuikt onder zijn eigen schuldgewicht. Ik vind dat heel aannemelijk.
Ik denk dat het toch het opkomende Oosten is die vanonder het juk van de VS vandaan wil.
Ik beweer niet dat ze het goed met ons voorhebben. Vele landen willen niet langer vazal zijn van de VS. Weg van de $-slavernij!
Wij zijn toch maar garnalen. Als je het geld hebt voor een Renoir of een Rembrandt is dat ook prima om waarde in op te slaan. Nog beter is een oliebron in uw achtertuin. Ik moet het op wat Krügers houden.
Die Centrale Banken willen zich toch maar gewoon wapenen tegen een almaar devaluerende dollar. En daarom nemen ze goud op hun balans. Maakt dan niet meer uit dat die dollarreserves op een dag waardeloos zijn, als de goudprijs dan x50 gaat is er geen vuiltje aan de lucht. Zie je het?