Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2012, 08:15   #2
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

In feite zit hem het probleem in de term "vrijheid van Godsdienst".

In feite zou dat moeten zijn; "vrijheid van Godsdienst inzoverre die Godsdienst zich gedraagt naar geldende wetten, en deze niet probeert te wijzigen".

Naar mijn mening is het overigens DRINGEND tijd dat de wetgevende macht eens eea op papier zet mbt guidelines waaraan een Godsdienst zich dient te houden. Zo denk ik bvb aan:
- Een Godsdienst moet ten allen tijde de scheiding van kerk en staat respecteren. Een godsdienst die een ander strafrecht propageert, zal niet worden geduld.
- In naam van de Godsdienst mogen geen lichamelijke verminkingen worden toegebracht.
- Een Godsdienst mag enkel leden werven die volwassen (+18) zijn.
edm.

Helaas zijn we nog zo ver niet, en hopelijk geraken we ooit zo ver. Net nu we eindelijk een beetje van onder het Katholieke juk vandaan geraken is er een grote influx van Islam.

Persoonlijk was ik enorm gedegouteerd toen ik onlangs las dat besnijdenissen worden uitgevoerd met gemeenschapsgeld. En natuurlijk op kinderen, die nog niet het intellect hebben om over zo'n dingen te beslissen.
Het is de eerste maal dat ik ooit overwogen heb om klacht in te dienen tegen de staat. Want ik wil niet dat mijn belastingen daarvoor dienen. Maar ja, wat zou mijn klacht baten?

Mvg,

J.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden