Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2004, 09:59   #36
makepeace
Vreemdeling
 
makepeace's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: west vlaanderen
Berichten: 85
Standaard

Ondertussen klinkt de vraag hoe lang het loon van de manager nog gespaard kan blijven steeds harder.

Na de discussie over langere werkweken voor hetzelfde loon voor de arbeiders volgt ongetwijfeld het debat over de riante beloningen die topmanagers opstrijken voor hun prestaties. Zeer dik betaalde managers die inleveringen vragen van hun personeel, worden niet meer aanvaard. Het nieuwe debat werd opgestart bij de Duitse groep DaimlerChrysler.

Het topmanagement van DaimlerChrysler verdiende het afgelopen jaar samen 40,8 miljoen euro, zo blijkt uit het jaarverslag van het concern. Daarvan ging 13,4 miljoen euro naar vaste salarissen en 27,4 miljoen euro naar resultaatsgebonden vergoedingen. Aandelenopties werden niet meegerekend.

Om de verlenging van de werkweek voor werknemers acceptabel te maken, ging de directie deze week ermee akkoord om 10 procent van het loon in te leveren.


Bron: De morgen

Wanneer topmanagers echt vinden dat het zo slecht gaat met hun bedrijf, dan denk ik dat zij veel minder geraakt worden dan de gewonen arbeider wanneer ze moeten inleveren.
Misschien moeten ze maar es wat langer rijden met hun firmawagen, ik kan mij ook niet permiteren om elke vier jaar een andere wagen te kopen, ik koop er een van vier jaar oud.

Maar dit alternatief wordt zelden gebruikt door de managers en heren directeurs.
Het is altijd de gewone werknemer die plots te riant leeft.
__________________
hou het tof
makepeace is offline   Met citaat antwoorden