Los bericht bekijken
Oud 2 september 2012, 06:34   #1
inina
Vreemdeling

inina's schermafbeelding

Standaard nieuwe manier om per computer te stemmen

Er zal op 14/10/2012 een nieuwe manier zijn om per computer te stemmen. vermits er opkomstplicht is, maar géén stemplicht vraag ik me af hoe het nu dan nog kan om niet te stemmen. Ik wil geen boete krijgen dus ga ik naar het hokje maar dan???

Met het potlood kon men gemakkelijk ongeldig stemmen. Met vorige computers kon ongeldig al niet meer, maar nog wel blanco vermits je het kotje slechts moest binnengaan en terug buitenkomen ,kaart gewoon in de urne steken en klaar was kees.

Nu moet je wel stemmen via de computer, want de computer geeft je een extra briefje en achteraf moet je dat briefje niet alleen nog eens scannen maar ook aan de voorzitter van het bureau geven. We worden dus gecontroleerd.

Ik vraag me nu af hoe je nog kan protesteren tegen het politieke beleid zodat je niemand je stem wil geven/gunnen?

Zal het in orde zijn als ik aan de voorzitter van het stembureel zeg dat ik weiger een stem uit te brengen maar wel een stempel wil als bewijs dat ik me heb aangeboden in het lokaal? Of zou ik dan een boete krijgen?

Er is toch geen stemplicht???

Wie weet hier meer over???
inina is offline