Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Doe het dan beter
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68
Geef uw pronostiek en dan zien we op 6 november. 
|
No hard feelings

, ik had het vooral over gans de uitleg die hier wordt gegeven. Het is volgens mij gewoon van de pot gerukt.
Maar goed, ik heb ook prognoses gezien, en daar heeft ieder zijn eigen gedacht over. Meestal gebaseerd op 'wishfull thinking'. Sommige op wetenschappelijke polls.
Huidige situatie volgens
'election projection':
Het slechte nieuws (op 5 september): Obama 303, Romney 235
Het goede nieuws (op 5 september): de cijfers betekenen -65 voor Obama en +65 voor Romney (vergeleken met 2008)
Het andere minder goede nieuws : "Today's numbers are remarkably static".
De reden waarom ik denk dat Obama bij een eventuele herverkiezing opnieuw een 'lame sitting duck' wordt :
De polls voor zowel House als Senate geven de Republikeinen weer een comfortabele meerderheid. En zoals u ondertussen al hebt begrepen, Obama krijgt ze nooit mee.
Nog even dit : toen Bush werd verkozen was dat ook met een meerderheid aan Electoral Votes maar een minderheid aan Popular Votes. De Democraten en gans links Europa riepen en schreeuwden schande omdat hij volgens hen "geen 50% van de stemmen had en dus niet door het Volk was verkozen." Een ongeziene boosheid.
Ik vraag mij af of ze evenveel lawaai gaan maken wanneer hun poulain Obama in dezelfde omstandigheden wordt verkozen.