Los bericht bekijken
Oud 15 september 2012, 19:45   #103
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Anders gezegd: er valt met de Belgische francofonie geen land te bezeilen. Als Vlamingen moeten we ophouden met het idiote dwangidee dat er met de franstaligen kan gepraat, laat staan onderhandeld, worden. Niks van! Zij reageren hautain en smalend vanuit hun eigen ingebeelde suprematie.

Ik ben ervan overtuigd dat het volstrekt zinloos is een confederatie tussen Vlamingen en de Belgische francofonie als doelstelling voorop te stellen. Dit komt er nooit. Hun visie komt er op neer dat wij Vlamingen voor de zoveelste maal deemoedig het hoofdje moeten buigen en, "Dan maar niet ..." mompelend, onderdanig afwachten tot het moment dat WalloBrux bereid is vanuit zijn pontificale hoogte het woord tot ons te richten.

Noem mij één ernstige reden waarom wij met dat hautain kutvolkje nog zouden moeten samenleven? Toch "Bruxelles" niet? Want dat leeft financieel uit onze hand.

Laat ons nu een diep in ons eigen hart kijken en onze vaderlandse geschiedenis van de afgelopen tweehonderd jaar eens bovenhalen.
En als u die geschiedenis gelezen heeft ga ik u één vraagje stellen.

Geef mij eens één reden waarom de francofonie met BDW zou moeten praten.
Eéntje.

Hij kan hun electoraal* niets doen, fysiek niet en mediatiek niet...als zij blaffen dan kruipen zes miljoen Vlamingen als angsthazen in hun schulp....

Eéntje graag....

*: BDW weigert zelfs een meerderheid (die hij aangeboden krijgt van het VB). Hij zegt zelf dat hij geen separatist is. Hij zegt zelf dat hij voor de versterking is van de Belgische constructie. Hij is voorstander om onze democratische, economische en culturele hefbomen aan Europa weg te schenken.