Los bericht bekijken
Oud 16 september 2012, 16:13   #9
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Amai! Rij liever wat voorzichtiger en geef iedere keer als u denkt : "hier zou ik een boete kunnen krijgen" het gemiddelde van de bovenstaande bedragen aan mij ('k zal het wel even uitrekenen). Ik zal er wel bij varen!
Als je een drukke baan hebt / of zelfstandig ondernemer , je zit met je hoofd vol zaken die je nog moet doen , afspraken en dergelijke , dan zit je in je auto niet altijd naar de bordjes te kijken , en volgen de overtredingen zich heel makkelijk op .

Ja , sorry ik ben een vlotte rijder , en met de auto dat ik rij ( Jaguar ) heb je bij een vlotte snelheid nog een vrij rustig gevoel .

gevolg . als ik 100 Km doe op de snelweg dan doe ik er 98 km van op het linker rijvak . nee niet altijd aan 160 km /u , maar heel vaak , gewoon mee met de stroming tussen het verkeer of in een colonne met tientallen andere wagens . je rijd gewoon met de stroom mee , en heel vaak valt het je op dat je al snel 135 /140 aan het rijden bent , BEN IK DAN EEN GANGSTER ?

Ook op de gewone gewestwegen sluit je gewoon mee aan met de stromende colonne verkeer , en ook daar stel je vast dat de hele colonne aan een gevoelsmatig veilige ( niet roekeloze ) snelheid al snel in overtreding is .

dan kan je u de vraag stellen of de snelheidsbeperking wel aangepast is aan de omstandigheden of bewust , "en onder het motto verkeersveiligheid ", laag is gehouden om royaal boetes te kunnen incaseren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden