Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Amai! Rij liever wat voorzichtiger en geef iedere keer als u denkt : "hier zou ik een boete kunnen krijgen" het gemiddelde van de bovenstaande bedragen aan mij ('k zal het wel even uitrekenen). Ik zal er wel bij varen!
|
Als je een drukke baan hebt / of zelfstandig ondernemer , je zit met je hoofd vol zaken die je nog moet doen , afspraken en dergelijke , dan zit je in je auto niet altijd naar de bordjes te kijken , en volgen de overtredingen zich heel makkelijk op .
Ja , sorry ik ben een vlotte rijder , en met de auto dat ik rij ( Jaguar ) heb je bij een vlotte snelheid nog een vrij rustig gevoel .
gevolg . als ik 100 Km doe op de snelweg dan doe ik er 98 km van op het linker rijvak . nee niet altijd aan 160 km /u , maar heel vaak , gewoon mee met de stroming tussen het verkeer of in een colonne met tientallen andere wagens . je rijd gewoon met de stroom mee , en heel vaak valt het je op dat je al snel 135 /140 aan het rijden bent , BEN IK DAN EEN GANGSTER ?
Ook op de gewone gewestwegen sluit je gewoon mee aan met de stromende colonne verkeer , en ook daar stel je vast dat de hele colonne aan een gevoelsmatig veilige ( niet roekeloze ) snelheid al snel in overtreding is .
dan kan je u de vraag stellen of de snelheidsbeperking wel aangepast is aan de omstandigheden of bewust , "en onder het motto verkeersveiligheid ", laag is gehouden om royaal boetes te kunnen incaseren .