Los bericht bekijken
Oud 28 september 2012, 13:18   #53
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Typisch voor Flaminganten. Daarom reageer ik daar meestal niet op. Die oogklepdragers gaan er van uit dat iedereen die niet in adoratie valt voor 'de Vlaamse onafhankelijkheid' of de 'Groot-Nederlandse' droom automatisch Belgicist is. Zij zijn als halve blinden. Ze zien enkel zwart en wit. Grijze tinten zijn voor hen ongekende schakeringen.
Aansluitend op mijn voorgaande reaktie hierop stel ik bovendien dat soms de zaken wél héél eenvoudig kunnen zijn.
ALS het ooit tot een referendum komt ivm Vlaamse onbafhankelijkheid dan zult gij U scharen bij het kamp van de Belgische staatsnationalisten.

Er zullen immers maar twee mogelijkheden zijn: voor of tegen; Vlaams volksnationalisme versus Belgisch staatsnationalisme.
Dat is de polariteit binnen het Belgische staatsbestel.
Enkel de niet-nationalisten zullen thuisblijven of een blankostem uitbrengen.
Grijze stemmen zullen dus niet mogelijk zijn...

Stap maar af van de idee dat nationalisten noodzakelijkerwijs met vlaggen zwaaien. Nationalist is men op de eerste plaats in het stemhokje.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 september 2012 om 13:29.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden