Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2012, 08:17   #6020
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
UFO's zijn echt: oud-luchtmachtkolonel wil heropening Blue Book
vrijdag, 28 september 2012 13:41 geplaatst in:


UFO's zijn echt: oud-luchtmachtkolonel wil heropening Blue BookDe gepensioneerde Amerikaanse kolonel Robert Friend, voormalig directeur van Project Blue Book, heeft gezegd dat de wetenschap zich moet blijven bezighouden met het mysterie van vliegende schotels.

Friend werd in 1958 directeur van Blue Book, de officiële studie van de Amerikaanse luchtmacht naar UFO’s.

“Toen ik het programma overnam schreef ik twee studies waarin ik een aanbeveling deed om UFO’s door een ander agentschap te laten onderzoek en analyseren,” zei Friend. Hij sprak onlangs tijdens een bijeenkomst in het National Atomic Testing Museum in Las Vegas.

Darpa

De 92-jarige kolonel had indertijd gesprekken met meer luchtmachtpiloten dan de meeste mensen ooit zullen ontmoeten. Hij luisterde naar hun verhalen over vreemde zaken die ze in de lucht hadden meegemaakt. Vaak ging het om objecten die zeer dicht bij het vliegtuig waren gekomen.

Ondanks de meer dan 700 zaken die als ‘ongeïdentificeerd’ waren gelabeld, werd Blue Blook in 1969 beëindigd. De conclusie van het project luidde dat UFO’s geen bedreiging vormden voor de nationale veiligheid en dat hun technologische mogelijkheden niet geavanceerder waren dan wat op basis van de wetenschappelijke kennis in die tijd realiseerbaar was.

Friend, zelf tot 1963 directeur van Blue Book, was het niet eens met de officiële bevindingen. Onder zijn leiding probeerde hij de UFO-waarnemingen tevergeefs onder te brengen bij het Defense Advanced Research Projects Agency (Darpa), een instituut van het Amerikaanse ministerie van Defensie dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van militaire technologie, en de ruimtevaartorganisatie NASA.
http://www.niburu.nl/ufo/ufo-s-zijn-...blue-book.html
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden