Discussie: Duits model
Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2012, 13:08   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Komaan hé, BDW heeft de mond vol over besparingen, hij wijst elke belastingverhoging af (zelfs belastingverhogingen die alleen de "1%" zouden treffen), hij blijft dwepen met het Duitse model (terwijl zelfs de architect ervan ondertussen erkent dat het niet langer houdbaar is), en al wie het niet met hem eens is krijgt het verwijt een marxist te zijn die het geld over de balk wil smijten. Je zou haast denken dat hij zijn mosterd haalt bij de Amerikaanse Republikeinen. Soit, voor wie één en één kan optellen is het duidelijk wat voor beleid N-VA wenst.
bij mijn weten komt de term "marxist" niet van BDW maar van een werkgever.

en uiteraard gaat BDW in verkiezingsstrijd vooral focussen op de belastingen die deze regering blijven verhogen, wat had jij dan verwacht?

Dat de N-VA voor een volledig ander beleid is dan de PS, dat mag duidelijk zijn. meer gestoeld op individuele verantwoordelijkheid, een kleinere overheid (maar daarom geen zwakkere) en minder op grote overheidsuitgaven en overheidsinterventies.

ik ga nu niet zeggen dat ik met alles overeenkom, maar ik lees daar geen beleid alla de Republikeinen in, ik zie geen totale verwerping van de overheid, ik zie geen oproepen of teksten om de sociale zekerheid drastisch te verminderen, laat staan te laten verdwijnen, jij dan wel?