Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Lambiki is niet meer. Zijn ballen moesten eraf op tweejarige leeftijd en hij heeft de verdoving niet overleefd.
Klungelaars. Dierenmishandelaars. Moordenaars.
Laat alle wilde dieren vrij, en sluit er geen meer op. Dood aan alle zoos ter wereld

|
Ik sympathiseer 100 % met uw reactie. Helaas, sommige dieren worden in de vrije natuur dusdanig in gevaar gebracht dat een kweekprogramma in een zoo soms het enige middel is om de soort instand te houden. Kijk maar wat er in Afrika aan het gebeuren is met de neushoorn. De Chinese rotzakken zijn er oorzaak van dat Afrikaanse stropers met Kalashnikovs de neushoorns uitmoorden omwille van de hoorn. Want daar hechten Chinese onnozelaars nog steeds een voorhistorisch geloof aan (zou de sexuele potentie verhogen). Nu worden de neushoorns door de parkwachters reeds preventief van hun hoorn ontdaan. Maar zelfs dat helpt niet. De sukkels worden daarna toch nog vermoord omwille van het resterende stompje. Idem voor wat betreft de echt barbaarse vangst van haaien door Chinese vissers. Ze trekken de beesten op dek, snijden er de vinnen van af en gooien de weerloze dieren weer de zee in. Idem voor wat betreft de tijgers, waarvan de beenderen volgens hun stupiede "wetenschap" geneeskrachtig zouden zijn. Idem voor wat betreft de olifanten enz. enz.
Ik word letterlijk misselijk wanneer ik dergelijke reportages op TV zie.