Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Onzin, daar wordt wel degelijk onderzoek naar gedaan. Maar wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaken houdt vanzelfsprekend rekening met meerdere factoren, ook al past dat niet in het kraam van sommigen. De werkelijkheid is natuurlijk dat het allemaal niet zwart-wit is. Anders bestonden er geen problemen.
Als het werd achtergehouden, hoe komt het dan dat het gewoon online te vinden is? Je kan dit overigens bezwaarlijk een onderzoek noemen. Dit is hooguit een analyse van de cijfers, dat niets zegt over oorzakelijke verbanden. Ook al denken sommigen van wel.
IK voel me niet aangesproken aangezien ik geen 'allochtoon' ben. Toch niet voor zover ik mijn familiegeschiedenis ken. Overigens ontkent niemand dat er problemen zijn. Alleen over de oorzaken en aanpak is er discussie. Cultuur speelt daarbij vanzelfsprekend een rol. Maar die staat niet los van andere factoren.
|
Hmm..meerdere factoren...benieuwd welke dit dan voor u zijn.
De meeste nieuwkomers hebben een situatie van grote armoede achter zich gelaten, waar zij geen recht hadden op een inkomen, huisvesting, gezondheidszorg of onderwijs.
Evenmin werd er gezorgd dat ze voldoende eten hadden, om over de luxe van stromend water of electriciteit.
Dan komen mensen hier, waar opvang wordt georganiseerd, en na goedkeuring van hun dossier een woning wordt toegewezen, men een uitkering krijgt, en recht op onderwijs, opleiding, gezondheidszorg...welke factoren zie ik over het hoofd?
Het leven van die mensen, die trouwens zelf ervoor kozen om hier naartoe te komen omdat zij rekenen op onze bescherming, gaat er op ieder gebied met enorme sprongen op vooruit, toch moeten wij volgens u bij agressie rekening houden met " andere factoren"...zoals?
Van mij mogen asielzoekers, die hier grondrechten schenden zoals gelijkheid man en vrouw, rechten van homo's of ernstige vormen van agressie vertonen, onmiddelijk worden afgewezen en teruggaan naar waar zij van kwamen, ongeacht de " factoren" waarmee ik volgens u rekening moet houden, er zijn genoeg asielzoekers die zich wel kunnen gedragen, wel inzien hoevele kansen dit land hun schenkt, laat die mensen blijven, dankzij onze " factoren" kunnen we hen helpen een nieuw leven op te bouwen,maar mensen die totaal geen blijk geven van enig respect voor vrouwelijke werknemers, homoseksuelen proberen te wurgen, of ernstige vormen van agressie vertonen, stuur die mensen maar onmiddellijk terug!