Weer een leuke "verrijking" die er hoofdzakelijk gekomen is om onopgevoede "jongeren" (zeg ik het goed zo?) toch enige vorm van normen en waarden bij te brengen.
Blijkbaar is deze situatie nu volledig uit de hand gelopen.
Ik lees o.a.:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/am...Yyw70.facebook
Citaat:
Ook bestaan er reglementen die op straat spelen en verkleed in de stad rondlopen verbieden, waardoor eigenlijk vele van onze groepen gevaar lopen om beboet te worden voor doodgewone spelactiviteiten. Hiermee straft het GAS-reglement jong zijn af, wat wij heel gevaarlijk vinden."
|
Weet iemand wat hiermee wordt bedoeld? Wat is "verkleed" rondlopen? Me dunkt is enkel het bedekken van het aangezicht verboden (alvast voor de meesten, blijkbaar niet allen). Maar "verkleden"?
Is dit ook verkleden?

of zou die beperking enkel gelden voor chirojongens die op straat spelen?
en nog:
Citaat:
Voortaan kunnen volgende werknemers volledig autonoom beslissen of u een boete tot 350 euro moet betalen voor iets wat zij als overlast beschouwen: politie-agenten, politie-ambtenaren, stadswachten, provinciale ambtenaren, gewestelijke ambtenaren, privé-bewakingsagenten in dienst van een gemeente.
Ook werknemers van een intercommunale (bijvoorbeeld een drinkwatermaatschappij of een afvalophalingsdienst) kunnen nu op u afstappen en u een boete doen betalen wanneer zij menen dat u overlast veroorzaakt.
|
Opgelet dus als de vuilnisman een slechte dag heeft en jij je vuilnis niet goed hebt gesorteerd. Deemoedig de klak in de hand en het hoofd gebogen het volgende prevelen is de boodschap: "PARDON MIJNHEER, IK ZAL HET NOOIT MEER DOEN".
Anders: 350 euro boete! 't is om je vuilniszak zelf op te vreten.