Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2012, 15:11   #24
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
De richting kan inderdaad nog makkelijk omgekeerd worden maar wat ik me afvraag: Je stelt dat Florida met Miami het leukste deel van de trip is.
Ik hoor echter van mensen die er geweest zijn dat Florida in vgl met de rest van de VS weinig voorstelt. Je hebt er de Keys, de Everglades en dat is het dan zowat...

Miami wordt mij ook vaak niet echt aangeraden. De stranden en het weer zullen er wel ok zijn, de retro gebouwen in sommige delen van de stad ook maar verder zou er weinig te doen/beleven zijn.

Wat maakt voor jou Florida het leukste deel van de reis?
Persoonlijke voorkeur, ongetwijfeld.

Mijn man en ik hebben een aantal jaren in de USA gestudeerd ; het zal u derhalve niet verbazen dat een deel van onze vrienden- en kennissenkring over de US verspreid is, en wij die regelmatig een bezoek brengen (en vice-versa), zodat wij niet zelden op zeer diverse plaatsen in de Verenigde Staten vertoeven.

Dat betekent weliswaar niet dat wij zowat de ganse USA “kennen”, verre vandaar. Bovendien vertoeven wij er eigenlijk nooit echt om vakantieredenen, dus ons zicht op de plaatsen waar wij verblijven en die wij inmiddels voldoende ruim “kennen” is ongetwijfeld niet echt dit van vakantiegangers.

Maar hoe dan ook speelt persoonlijke voorkeur een grote rol : zowel mijn man als ik zijn "kinderen van de zee" (zij het niet van dezelfde zee) en derhalve vinden wij gegarandeerd plaatsen aan of in de nabijheid van een zee of een oceaan aantrekkelijker. Ik ben er van overtuigd dat eenieder die aan één of andere kust is geboren en opgegroeid eenzelfde natuurlijke voorkeur heeft. Onze visie is dus zonder twijfel op die manier “gekleurd”. Zo zal ik bijvoorbeeld, de enkele keren per jaar dat ik om beroepsredenen in Brussel moet zijn, altijd een hotel aan de Belgische kust nemen : de Noordzeekust mag dan nog zowat de minst aantrekkelijke zijn die ik ken, dan toch nog liever dat dan één of andere stad in het binnenland. Dat zegt genoeg, denk ik.

Ik las inmiddels uw verdere posts in deze draad, en kan daaruit afleiden dat uw smaak en voorkeur voor wat aantrekkelijke plaatsen in de USA (of elders) betreft zeer verschilt van de onze. Niet enkel ben ik soms meer onder de indruk van een goed kunstmuseum dan van één of andere canyon, maar bovendien spreken “ritten van honderden kilometers door het niets” mij totaal niet aan, en vind ik bijvoorbeeld de Keys en de Everglades nu net wél Florida aantrekkelijk maken, dus ook dat zegt genoeg : ik ben ongetwijfeld niet een geschikte “USA”-raadgeefster voor u.

Maar als u het mij toestaat toch nog even dit : ik had het in mijn post niet over Miami, maar over Miami Beach.

Ik wens u oprecht een zeer leuke vakantie toe !
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden