Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
wat een onzin. ja er staat weinig volk op de lijst met politieke ervaring. en dan? gaan we de aftredende cd en v raadsleden eens doorlichten? alsof ze daar allemaal grote lichten zijn
|
Dat zeg ik niet, ik zeg dat er niemand opstaat die "de mensen kennen" en dat ze hier in kortrijk volgens mij geen 4 zetels halen. Ze zullen dus niet aan zet zijn, en wij zijn gedoemd tot ofwel DC ofwel Q. of beide
Kortrijk is volgens mij het speelterrein van een aantal nationale kopstukken die de gemeenteraardsverkiezingen gebruiken om hun positie in de partij te verstevigen door mensen die na de verkiezingen kunnen zeggen "kijk eens, wij doen beter dan het gemiddelde" en die zo gauw ze kunnen terug de nationale postjes willen bekleden.
En ja, volgens mij heeft de NVA in kortrijk, jammer genoeg, zijn werk onvoldoende gedaan.
Nuja, volgende week kunnen jullie hopelijk mijn ongelijk bewijzen, en krijgen de nva'ers mogelijks de kans om te bewijzen dat ze hun huiswerk gedaan hebben.
De vorige verkiezing:
partijnaam aantal zetels
CDV 21
VLD 8
SP-A 6
VB 3
GROEN 1
NVA 1
SPIRIT 1
Zeg nu zelf, zie jij de nva met die lijst aan zet komen? Mij lijkt het eerder te verwachten dat in grote lijnen cdv & vld of cdv & spa & nog wat de dienst gaan uitmaken, in het 2e geval kan "nog wat" best wel nva worden, maar door hun onervarenheid gaan ze zich dan wel laten ringeloren voor de schone postjes door de oude ratten.