Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
vld en spa ruiken hun kans. nva kan cd en v het meeste pijn doen door ze in de oppositie te krijgen voor zes jaar. dit zijn scenarios die men bekijkt in vele west vlaamse gemeentes
|
Zeer logisch, het is de enige mogelijke manier van aanpak om de almacht van de tsjeven te breken. Het is dan ook daarvoor dat Leterme de hele provincie al probeerde in voorakkoorden te vatten.
Ik denk ook dat Kortrijk moeilijk zal worden. Quick is met zijn blufpoker volgens mij zijn hand aan het overspelen... die gaat op 14 oktober verschieten vrees ik. N-VA heeft gewoon te lang met zijn voeten laten spelen door Allijns die dan uiteindelijk toch niet overstapte. Het heeft geen zin om met kandidaten te lachen, maar laat ik erop houden dat ze in veel andere steden in west vlaanderen sterkere lijsten/kandidaten hebben weten te vinden.
Het enige dat je nodig hebt is dat zowel quick, spa als n-va een korrekte scoren halen en een coalitie is mogelijk. De echte vraag zal dan zijn : zal één van deze drie niet eerder overstag gaan op de avond van de verkiezingen op het coalitievoorstel dat de tsjeven zeer zeker zullen uitzenden naar één van deze drie ? (of naar alle drie tegelijk, zodat ze zelf kunnen kiezen...

)